keskiviikko 21. syyskuuta 2016

Intoo urahaaveisiin!

Viime postauksessa höpisin oppisopimuksesta yleisesti ja nyt olisi vuorossa mun oman oppisopimuskoulutuksen esittelyä. Opiskelen tosiaan myynnin ammattitutkintoa, jonka painopisteinä ovat myynnin ohella digimarkkinointi ja verkkokauppa. Tämä blogi onkin erittäin hyvä oppimistehtävä opintojen tueksi ;) 

Niin kuin aiemmista postauksista on tullut (erittäin hyvin) ilmi, on mulla restonomin tutkinto takataskussa, joka ei täysin tue mun uraunelmia. Oon onnellinen, että oon koulun suorittanut ja vielä suhteellisin hyvin paperein. Mun mielestä mikään koulutus ei ole turhaa, vaan kaikki valinnat vievät elämässä eteenpäin. Kuitenkin parin viime vuoden aikana oon tajunnut myynnin ja markkinoinnin kiinnostavan mua enemmän kuin työ esim. hotellissa. Tää mun "herääminen" heijastui myös mun opinnäytetyöhön ja tein tutkimuksen kauppakeskusten lastentapahtumien ostopäätökseen vaikuttavista tekijöistä. Ihan näppärästi sitä sai yhdistettyä matkailualan ja kaupan alan keskenään, pakko myöntää. Ehkä musta tuleekin kauppakeskuksen pomo? (Ehkei nyt ihan vielä... :D)

Matkalla kouluun! Oli muuten tosi nätti sää, viileät syysaamut <3

Mutta nyt siihen ammattitutkintoon. Myynnin ammattitutkinto, jota suoritan, on Intoon ja Cimson koulutusyhteistyö ja kestää vuoden :) Koulupäiviä on noin kerran kuussa, joskus kahdesti, mutta pääsääntöisesti oppiminen tapahtuu töissä. Koulupäivät sisältävät luennon ohella workshopin, jossa me opiskelijat päästään heti käytännössä harjoittelemaan opittua asiaa (iso peukku) :) Koulutuksen aikana on kolme suurempaa kirjallista koulutehtävää, joista kaksi täytyi palauttaa ennen elokuuta ja viimeinen joulukuussa. 

Intoon koulutuksen tunnistat punaisesta kyltistä :) Ekana koulupäivänä en varmaan olisi löytänyt perille ilman sitä :D

Mun opinnot on nyt puolessa välissä ja tähän mennessä ollaan opittu kaikenlaista. Tunneilla on käsitelty muun muassa sosiaalisen median käyttöä yritysmarkkinoinnissa, uutiskirjeiden tekoa, asiakassuhteiden luomista ja verkkokaupan ylläpitoa. Lisäksi saimme keväällä kuunnella todella mielenkiintoisen luennon visuaalisesta markkinoinnista! Nyt syksyllä oli vuorossa luento tietoturvasta ja ainakin itseäni kauhistutti miten helposti tiedot voivatkaan vuotaa vääriin käsiin... Salasanat menivät vaihtoon, totesin olevani yksi kävelevä tietoturvariski :D

Maarit Fellman (vas,) ja Sari Jokinen (oik.), koulutuksen opettajat :) Heillä on myös ihana Coruu-verkkokauppa, joka myy silikonisia koruja. Kannattaa käydä kurkkaamassa (http://www.coruu.com/) jos on yhtä koruhullu kuin mä! :D Keskellä Petri Mäkelä, kuka piti meille kattavan luennon tietoturvasta. Muistakaa pitkät salasanat...

Tällainen mun koulutusohjelma lyhykäisyydessään on :) Jos myynnin ammattitutkinto kiinnostaa niin kannattaa käydä kurkkaamassa lisäinfoa Intoon sivuilta: http://www.intoo.fi/ tai oppisopimustoimistojen sivuilta :)

Loppuun vielä tällainen ihan ohi aiheen toteamus: oon menossa illalla BodyAttackiin ja aina mua jännittää miten kunto kestää :'D Jos yhtään on pää jumissa työ- tai koulupäivän jälkeen, niin siellä ainakin herää. Nimimerkillä viime kerralla meinasi happi loppua :D 

Mutta nyt - ensi kertaan! :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti